Un business de succes are nevoie de clienți de durată

Cristina Constantinescu deține din 2014 franciza Sophia Home Decoration din Bacău. Orice început este greu, dar familia, și în principal soțul au încurajat-o și i-au susținut fiecare decizie. “Familia m-a susținut de la bun început, iar pe măsură ce vedeau evoluția mea au fost tot mai încântați de alegerea pe care am făcut-o. Prietenii au descoperit rând pe rând cu ce mă ocupam și încet, încet m-am bucurat de toată susținerea și admirația lor. O parte din ei chiar mi-au devenit și clienți și sunt foarte plăcut impresionați de modul în care le-am înfrumusețat casele.” Era ca un copil care știe că trebuie să primească o jucărie nouă, frumoasă pe care și-o dorea de foarte mult timp. Când și-a văzut magazinul aproape gata, când decorurile erau toate aranjate, gata pentru a-și primii clienții, Cristina s-a bucurat ca un copil, a savurat fiecare moment, a zâmbit fiecărui client nou care i-a trecut pragul, fiind încântat de universul Sophia Home Decoration.

Decorațiunile interioare o fascinează

Succesul în afaceri se bazează foarte mult pe cunoaștere și învățare.  “De aceea, în momentul în care am „pășit” în lumea SOPHIA, cea mai mare dorință a mea a fost să învăț cât mai multe lucruri despre acest domeniu, să știu totul despre țesături, modele de coasere, combinații de culori și de materiale și multe alte lucruri care trebuie învățate la început de drum. Cu cât mă informam și cu cât învățam, cu atât mai mult realizam că îmi place tot ce ține de decorațiuni interioare și cât de fascinant este acest domeniu.”

Ca în orice afacere, trecutul înseamnă atât decizii corecte, cât și decizii greșite. Dar toate laolaltă formează experiență. Chiar dacă a greșit, lucru care este omenesc, nu s-a demoralizat, a învățat din fiecare greșeală, a ascultat sfaturile și a mers mai departe. Experiența nu o poți acumula din greșelile celor din jur. Până nu trăiești pe propria piele, nu ai cum să înțelegi. Dar este convinsă că nici una dintre greșelile trecutului nu le va mai repeta.

Colegele din magazin și le-a ales după un criteriu simplu, care, în cazul ei, s-a dovedit a fi eficient. Disponibilitatea și dorința de a învăța lucruri noi. “Selecția am făcut-o înainte de deschiderea magazinului și mi-am îndreptat atenția spre acele persoane care aveau o oarecare experiență în vânzări, în sensul că am preferat oamenii care mi-au părut încântați de ideea de a vinde și de a interacționa cu clienții.”

Colaborări de durată și clienți mulțumiți

Franciza Sophia Home Decoration este de tipul unei afaceri de familie, o afacere profitabilă, în care simți că faci parte dintr-o familie mai mare și din care înveți foarte multe lucruri de la colegii de la alte francize sau magazine din toată rețeaua, fiecare cu tipologia lui, cu experiențele lui dobândite de-a lungul timpului si cu zona lui de clienți. Înclinația nativă spre artă, spre frumos, spre eleganță a doamnelor și domnișoarelor face ca acest domeniu să fie unul predominant feminin, dar în ultima vreme și bărbații își „etalează” înclinațiile artistice în diverse domenii, nu doar cel al decorațiunilor interioare. Dacă luăm în considerare și stabilitatea financiară pe care o oferă acest tip de business, atunci nu trebuie să ne mire faptul că tot mai mulți bărbați vor investi și vor gestiona acest gen de afacere.

În cei șase ani, Cristina a intrat în contact cu diverse tipologii de clienți. Evident că printre aceștia au fost și unii dificili și mai puțini cooperanți, dar calmul de care a dat dovadă și capacitatea de a-i asculta cu răbdare și de a găsi cele mai bune soluții pentru ambele părți au dat roade de fiecare dată și a reușit să treacă mereu peste diverse situații mai mult sau mai puțin neplăcute cu care s-a confruntat. „Deviza mea în acest business a fost: nu pleca din casa clientului până lucrarea nu este pusă la punct în cele mai mici detalii! Urmând mereu această direcție, am avut parte de clienți care au fost foarte încântați de ceea ce am făcut pentru ei și datorită acestui lucru, cu foarte mulți încă țin o legătură strânsă. Una dintre cele mai frumoase și de durată colaborări am avut-o cu un client din Moinești, un oraș la 50 de km vest de Bacău, de la care am avut ulterior un număr impresionant de recomandări către viitori clienți ai magazinului Sophia Home Decoration din Bacău.”

Un alt proiect de care este mândră este  Hotelul Trotuș din Onești. A început cu decorarea restaurantului, iar apoi a decorat toate camerele din hotel. A fost un proiect mare, ambițios și care s-a finalizat cu succes.

În loc de final… “Deși stilul de decor interior preferat de mine este cel modern, mă simt mereu provocată de stilul clasic, care este mult mai complicat prin chiar simplitatea lui și ale cărui secrete încă le descopăr odată cu trecerea timpului. Trăsătura definitorie a stilului clasic este eleganța, îmbinată cu simplitatea și simetria elementelor de decor, caracteristici prin care a reușit să își păstreze popularitatea în materie de amenajări interioare. Ce mă încântă și mă provoacă în același timp la acest stil este că reprezintă o estetică care nu se demodează și se potrivește în orice interior. De aceea am și optat de multe ori pentru decorațiuni în stil clasic pentru unii clienți pe care i-am simțit mai atrași de simplitate combinată cu eleganță.” Iar la cele trei produse din  portofoliul Sophia Home Decoration pe care le-ar recomanda oricând clienților este greu să se oprească, deoarece este atrasă de fiecare. Fiecare are un element care o încântă, dar preferă totuși trei combinații. Este vorba de Oscar și Varna (Nador), Mixt Crep Touch și Bruxelles, Premium Georgette și Antique Roma folosite cu succes la mulți clienți din zona Bacău – Onești – Moinești.

Cristina Constantinescu, manager magazin Sophia Home Decoration Bacău

Centrul Comercial Auchan, parter. Telefon – 0741 282 157

No Comments Yet

Comments are closed

FOLLOW US ON