Pictura si perdelele Sophia, hobby-urile unui designer talentat

La granita dintre generatii, designerul Bebi Vijaian ne impartaseste cateva dintre impresiile sale asupra meseriei de designer.

Brandul Sophia pune accentul pe expertiza si munca de calitate, motiv pentru care, unul dintre designerii cu care colaboram este un artist vizual excentric si dedicat. Am decis sa-i luam un interviu domnului Bebi Vijaian pentru a afla cateva detalii din cariera sa, detalii care pot fi convingatoare in luarea deciziei de a alege un specialist in decorarea spatiilor. Discuatia a fost una lejera, domnul Vijaian este un om relaxat si sigur pe calitatile sale, astfel discutia a decurs natural, precum a afirmat si dansul: “ ai nevoie sa creezi o conexiune cu oamenii, in orice ai face, daca acea legatura este rezistenta si rezultatul va fi unul pe masura. “

Cum ati ajuns in contact cu brandul Sophia?

 Acum mai multi ani, cautand pentru client draperii si perdele. Unii colaboratori de-ai mei au lucrat cu Sophia, iar dupa ce am vazut si eu materialele am fost convins de calitatea lor. Am decis sa incep aceasta colaborare deoarece este un brand promitator si cu multe calitati.

Care sunt cateva dintre lucrurile care va inspira la brandul Sophia?

In mare parte, materialele, gama larga de culori, tesaturile sunt extraordinare. E foarte important sa ai de unde alege iar Sophia are o colectie larga si complexa.

Care a fost cel mai dificil proiect la care ati lucrat?

Cred ca proiectul din Copou a fost cel mai dificil. Am intampinat provocari numeroase la inaltimea peretilor, unde am avut nevoie de produse facute made-to-measure, vorbim de lungimi chiar si de 5-6 m. In general m-am descurcat bine in situatiile complicate, am incercat sa gasesc o rezolvare pentru fiecare pe rand. Rabdarea este un atu foarte important in acest domeniu, pe langa creativitate si inovatie.

Legat de hobby-uri, am inteles ca sunteti pasionat de pictura, unde va gasiti inspiratia pentru lucrari?

In primul rand in natura, natura este plina de resurse, culori incredibile si forme nemaipomenite. Sunt atatea exemple in care oamenii incearca sa imite natura, dar este aproape imposibil. In general depinde si de ce simt, intr-o perioada m-am axat pe tablouri statice, peisaje, case vechi, florale.De curand am inceput sa am inclinatii abstracte, moderne in creatiile mele, deoarece ma inspira generatiile noi.

Ati simtit o presiune sa va adaptati trendurilor odata cu evolutia lumii cotidiene?

Cu siguranta, da, nu neaparat o presiune, insa ca si artist sunt in continua cautare de inspiratie, iar acest lucru ma indeamna sa aflu ce este nou. Pentru a tine pasul cu tendintele trebuie sa incepi sa creezi, deoarece cu cat ramai mai mult in urma, cu atat e mai greu in acest domeniu unde generatiile se schimba si ele la fel de repede.

Cum v-ati acomodat ca si artist vizual in aceste schimbari?

Este foarte important sa tii pasul cu generatiile tinere. Ei sunt din ce in ce mai atenti la detalii, sunt conectati mereu in online, sunt la curent cu tendintele, iar pe mine ca si designer ma impinge meseria sa fiu pe aceeasi linie cu ei. Este bine sa fii in continua miscare si invatare totodata, fiind un proces de updatare continua.

Prin ce se deosebeste un design bun de unul mai putin bun?

Intr-un design bun totul este in armonie, lucrurile au o legatura, nu neaparat vazuta, cat subtila. Este vorba de energia pe care ti -o inspira, prima impresie, un design bun este determinat de simetria obiectelor intre ele. Frumosul este relativ, insa starea de bine este reala atunci cand ai in fata imaginea frumosului in perceptia ta.

Care sunt cele mai frecvente cerinte ale clientilor?

Depinde de client. Pentru clientii care au o casa este foarte importanta partea practica, spatiul sa fie folosit cu rost, sa nu fie irosit, sa nu fie aglomerat fara sens, sa nu ramana usi blocate sau chiuvete nelalocul lor.

Cum dati personalitate unui spatiu?

Un spatiu trebuie simtit, trebuie sa descopar zonele de interes deoarece este foarte importanta prima imagine cand intri intr-o incapere. De exemplu, intr-o sufragerie un semineu, draperii frumoase sau o fereastra foarte larga sunt mult mai frumoase si mai reprezentative decat un televizor spre exemplu. Uneori prea multe obiecte transforma un design bun intr-unul gresit.

Credeti ca in anul 2020 este greu sa fii designer in Romania?

Nu, insa omul este o creatura imprevizibila si este dificil uneori sa descoperi ce isi doreste, are diferite stari si emotii iar tu esti in postura in care trebuie sa ii castigi increderea, pentru a duce la bun sfarsit lucrarea. Daca nu se creaza legatura cu acea persoana nu vei reusi sa colaborezi in armonie. Pana la urma, tu creezi un camin pentru acea persoana, trebuie sa stii ca dupa ce pleci tu de acolo acea persoana se va simti ca acasa in acel spatiu.

In experienta dumneavoastra, clientii sunt mai complicati acum fata de anii trecuti?

Da, au evoluat, clientii sunt acum cunoscatori, sunt consumatori de informatie si cunosc anumite aspecte. Fata de anii trecuti cand oamenii nu intelegeau ce este acest concept de design interior, in prezent, oamenii cauta serviciile noastre si se implica foarte mult, mediul online joaca un rol in conexiunea pe care o faci cu clientul, o parte din comunicare se realizeaza pe siteurile de comunicare, chiar si inspiratia este cautata online. Insa chiar si asa, oamenii tind sa greseasca, sa-si doreasca prea mult, sa plateasca cat mai putin si sa fie si gata repede, insa asta nu se intampla niciodata.

Ce ati facut cand ati intampinat o situate cu un client mai greu de convins?

Am depasit momentul. Eu aplic urmatoarea meoda: iau clientul cu mine pentru ca orice vreau sa fac sa primeasca acordul clientului. Nu-mi place sa pierd timpul de aceea cred ca prezenta clientului este necesara, incerc sa nu ajung in situatii critice, sa fiu precaut deoarece astfel de situatii in care clientul se lasa greu convins sau nu este de acord cu nimic nu se rezolva usor, iar uneori nu se rezolva nimic. Clientului trebuie sa-i arati totul, sa-i starnesti imaginatia si sa-l faci sa inteleaga despre ce este vorba si care sunt pasii ce urmeaza sa fie facuti pentru a ajunge la rezultatul final. Situatia insa se schimba cand vorbim despre clienti din spatii cu birouri: totul este exact, nu este foarte multa presiune, totul este mai relaxat.

Care sunt planurile dumneavoastra pe viitor in colaborarea cu Sophia?

Voi continua colaborarea deoarece clientii sunt foarte multumiti, este un partener de incredere. Atunci cand primesti un feedback pozitiv de la client simti ca munca ta este apreciata, iar acest lucru este foarte important atat pentru mine, cat si pentru evolutia mea.





B.Vijaian Art, infiintata in 2005, ofera servicii complete de amenajari interioare si exterioare, design interior, proiectare, imagini 3D si tablouri decorative.
E-mail: b.vijaian@yahoo.com
Telefon: 0722505537
No Comments Yet

Comments are closed

FOLLOW US ON