“În vânzări nu te poți opri niciodată. Trebuie să înveți permanent și să știi să asculți oamenii”

Un interviu cu Oana Stan, Director Național Vânzări, Sophia

Cu o experiență de peste 19 ani în decorațiuni interioare și window treatments, Sophia aduce luxul, eleganța și funcționalitatea în fiecare case decorată. De-a lungul timpului, designerii și decoratorii Sophia au realizat decorul peste 200 de restaurante, 70 de hoteluri, 10 muzee, 5 teatre și peste 20 000 de reședințe private.

Sophia este unicul francizor român în domeniul decorațiunilor interioare textile cu 30 de magazine proprii și în franciză la nivel național, iar din 2022 cu o franciză în Miami, Statele Unite ale Americii.

În spatele unui business de succes se află o mare echipă. De la doamnele confecționere ce mânuiesc zilnic mașinile de cusut, la colegii care realizează montajele, de la departamentul de marketing ce găsește soluții creative pentru a promova colecțiile, la designerii care reușesc să aducă în casele românilor produsele Sophia și oamenii din vânzări care au învățat că orice decor trebuie făcut în echipă pentru a reuși.

Cu toate că se află de aproape un an în echipa Sophia, Oana Stan, directorul nostru național de vânzări, a reușit să demonstreze că prin pasiune, devotament, succesul echipei pe care o conduce vine nu din ceea ce faci în mod ocazional! Vine din ceea ce faci în mod consecvent!

Un manager știe că nu are întotdeauna toate soluțiile, dar va lucra pentru a obține rezultatele corecte. El va primi mai întâi feedback, va pune întrebări, va evalua situația și apoi va lua decizii. Știe că poate greși și învăța din greșeli și, de asemenea, știe că o idee genială poate veni de la oricine din echipă. „În vânzări este ca în sport… Chiar dacă ai talent nativ, trebuie să te antrenezi în fiecare zi. Și asta fac la Sophia, mă antrenez și mă adaptez în funcție de tipologia clienților”.

Nu există nu se poate!

Spune-ne câteva cuvinte despre Oana cea rebelă…

La vârsta de 21 de ani, în primul an de facultate, îmi doream independență financiară. M-am angajat fără știrea părinților la un call center pe limba italiana, dar după trei luni am renunțat fiindcă studiile erau importante. În vacanța de vară m-am dus la un interviu, tot la un call center și după câteva luni ocupam deja poziția de team leader!

De mică am fost ambițioasă și mi-a plăcut să inspir oamenii din jurul meu, dar am vrut  de fiecare dată să-mi pun amprenta în fiecare activitate pe care o făceam.

Viața m-a condus către un domeniu pe care nu îl studiam la vremea respectivă, mai exact în domeniul financiar bancar, dar care mi s-a potrivit mănușa și unde practic m-am format din punct de vedere profesional. Timp de 9 ani am activat în acest domeniu financiar bancar, ocupând timp de 5 ani funcția de director de sucursală la una din cele mai mari Bănci Comerciale din Romania. În 2019, am simțit că trebuie să schimb ceva, aveam nevoie de o nouă provocare în viața și în cariera mea. Timp de trei ani am fost apoi director de vânzări la o societate românească care activează în domeniul serviciilor de arhivare digitală.

Cum a fost copilul Oana? Ai fost pasionată de design, amenajări interioare. Sau este o abilitate dobândită și dezvoltată în timp, o pasiune pentru frumos. Pentru că acest domeniu are nevoie și de o parte artistică, nu doar de puterea de a convinge oamenii să cumpere.

Copilul Oana (care și acum există 😊) a fost un copil ambițios, implicat, responsabil, mereu în căutare de nou, care încă de mică a căutat să-și demonstreze că „nu exista nu se poate”. Încă de la vârsta de trei ani  am urcat pe scena unei săli de teatru și am impresionat publicul cu poezia „Cerbul cu stea în frunte” de Vasile Militaru, poezie care conține 19 strofe. Am urmat cursuri de dans, teatru, am cântat și am fost mereu pasionată de fashion. În 2013, o dată cu achiziționarea unui apartament, am început să mă îndrept spre designul interior. Toată mobila a fost desenată de mină, fiecare detaliu din casă a fost gândit și aranjat, astfel încât atunci când intru seară pe ușă să mă simt acasă.  

De ce ai ales acest job de la Sophia? Crezi că este un domeniu în care poți face performanță, poți evolua, mai ales pentru că lucrezi cu oamenii?

Nu știu dacă eu am ales acest job sau pur si simplu el m-a ales pe mine, ori așa a fost să fie😊. De ce spun asta? Fiindcă am aplicat fără să cunosc prea multe detalii despre Sophia, până am primit acel telefon de la resurse umane și am început să mă documentez, să caut, să mă informez despre companie. Atunci am simțit că poate este timpul pentru o schimbare profesională. De-a lungul anilor, mi-am demonstrat că pot performa oriunde activez, fiindcă m-am ghidat după următorul motto – „Nu aptitudinea, ci atitudinea decide altitudinea!”.
Nu este ușor să lucrezi în vânzări, pentru că zilnic lucrezi cu oamenii, dar este o provocare atât de frumoasă. Îți oferă în primul rând ție ca om șansa să te autocunoști mai bine, să devii o versiune mai bună!

Care crezi că sunt atuurile Sophia vis-a-vis de alți competitori de pe piața de decorațiuni din România?

Profesionalism, calitate, grija pentru client, implicarea tuturor departamentelor astfel încât rezultatul final să fie peste așteptările clienților. Sunt de aproape un an în Sophia și am absorbit practic ca un burete orice informație, am fost alături de fiecare departament și mi-am conturat strategia pentru departamentul pe care îl conduc.

În vânzări te lovești zilnic de fel și fel de probleme. De exemplu, se poate întâmpla ca un client să nu fie mulțumit de montajul colegilor. Cum reacționezi în relațiile cu montatorii (colegii)/ clientul?

Într-adevăr în acest domeniu de activitate există situații zilnice și bineînțeles că pot apărea și erori, însă, personal, le asimilez într-un mod constructiv care să ne ajute să fim azi mai buni ca ieri și mâine mai buni ca azi! Cine nu muncește nu greșește… important să nu se repete aceeași greșeală.

Care vor fi skillurile tale de a atrage clienți, având în vedere și situația actuală? Răbdare, perseverență și încredere. Orice acțiune bine făcută o să se fructifice în rezultate mai devreme sau mai târziu. Succesul nu vine din ceea ce faci în mod ocazional! Vine din ceea ce faci în mod consecvent! Fiecare coleg din Sophia face din pasiune această meserie, iar rezultatele se văd!

Sophia a reușit să își creeze un brand în piața de decorațiuni interioare, iar noile investiții, noile francize și încrederea clienților au reușit să accelereze expansiunea atât în țară, cât și în afara granițelor. Dacă încă nu ai intrat în universul Sophia, te invităm să ne vizitezi în oricare din cele 30 magazine și să devii parte din povestea noastră! Iar dacă timpul nu îți permite, programează o consiliere gratuită online cu un designer specializat.

No Comments Yet

Comments are closed

FOLLOW US ON