Cristina îmbină istoria lumii cu pasiunea pentru scris

Fiecare om scrie o pagină importantă în istoria Sophia

Istoria este plină de povești interesante și fascinante despre pirați, comori, oameni politici și războaie, mistere și aventuri. Fiecare domeniu are propria istorie, orice găsești fascinant în această lume are o istorie în spate. Renașterea franceză, de exemplu, a pus accent pe artă și creativitate în designul interior. Arhitecții vremii au început să creeze case cu note decorative unice – de la podele de marmură, stucaturi de lemn cu încrustații ornamentale, la picturi și mobilier realizat din cele mai bune esențe de lemn. După mii de ani, oamenii pot experimenta acum o mulțime de stiluri pentru a-și crea casele perfecte. Iar inspirația ne-o luăm tot din istoriile scrise de sute de ani.

Tot ceea ce facem, tot ceea ce folosim, tot ceea ce studiem este produsul unui set complex de cauze, idei și practici. Nu există nimic care să nu devină interesant pentru un istoric. Iar fiecare istoric pune pasiune în ceea ce face. Așa este și Cristina, colega noastră istoric, care ne ajută de peste patru ani să facem lucrurile urmând o “ordine” istorică. Cu o gândire analitică, dar pasionată de frumos, Cristina va reuși peste ani să scrie o parte din istoria unei companii care a ajut-o să-și dezvolte și cultive creativitate. Printre cifre, statistici, postări și multe întâlniri online, Cristina a reușit să ne surprindă și de data aceasta.

O pasiune. A scrie istorie

Se întâmplă de multe ori ca joburile să ni le alegem nu pentru că avem specializare într-un domeniu, ci pentru că avem o pasiune, te inspiră sau pur și simplu avem nevoie de o schimbare. Cum se face că tu, Cristina, ai o specializare care nu are legătură cu domeniul în care lucrezi? Cum ai luat decizia de a lucra la Sophia? A fost pasiune pentru un domeniu atât de frumos, un domeniu care îți pune creativitatea la treabă? Sau la început a fost doar un job pentru ați putea susține studiile?

Long story short! Încă de mică cea mai mare pasiune a mea a fost scrisul și aveam convingerea că voi urma Facultatea de Litere. Până când am descoperit ceva care mă fascina și mai mult: faptul de a scrie istorie! Da, spre deosebire de majoritatea istoriilor care sunt adevărate „enciclopedii pe picioare”, pasiunea mea nu a pornit de la dorința de a citi istorie, ci de a o scrie. Mă fascinează metodologia, îmi place cercetarea, mă tentează să vin cu ceva nou, iar Facultatea de Istorie pe care am ajuns să o urmez mi-a dezvoltat extrem de mult spiritul critic. Toate acestea la Sophia s-au tradus prin cuvântul „creativitate”. La Sophia am reușit să scot din mine tot ce e mai bun: pasiunea pentru scris, îmbinată cu înclinația către real, date, statistici, cifre!

Istoria este despre evenimente, fapte, povești și date. Privind astfel, te rog să spui în date – de când lucrezi la Sophia, precum și o scurtă istorie a parcursului tău în firmă. Cum ai început, ce sarcini ai avut la început și cum ai evoluat.

Pe 16 aprilie 2019 am susținut interviul cu doamna Anamaria Georgescu, fondatorul și managerul Sophia și Cristian Georgescu, director IT și asociat al companiei, pentru ocuparea postului de Administrator platforme online în cadrul Sophia. Veneam cu experiența jobului trecut în care coordonasem o echipă de programatori pentru dezvoltarea mai multor site-uri de eCommerce, iar acum provocarea lansată de Sophia era de nerefuzat! În cariera mea era un mare pas înainte, pentru că la Sophia urma să dezvoltăm platforme online mult mai complexe si diverse: aplicații mobile, site-uri interne și internaționale și mai ales un sistem ERP customizat. Sophia însă este un loc în care dacă dorești să crești și ai ambiție nu există limite! Am început cu dezvoltarea platformelor online, inevitabil m-am extins mult către zona de Social Media și odată ajunsă am început în mod firesc să scriu și conținut. Timp de 3 ani am coordonat echipa de marketing online, apoi Departamentul de Marketing și de anul acesta sunt Director Marketing.

Designul înseamnă pasiune pentru frumos. Ai avut înclinații de mică spre acest domeniu? Sau spre muzică, dans…

Pe lângă pasiunea pentru scris, îmi place dansul, am practicat jocuri populare, iar în copilărie îmi plăcea să pictez. De decorațiunile interioare „m-a îndrăgostit” Sophia. Nu ai cum să ajungi aici, să pășești într-un showroom Sophia și să nu te îndrăgostești de decoruri și țesături.

Care sunt persoanele din Sophia care te-au ajutat să te dezvolți, să capeți încredere în tine?

În primul rând doamna Anamaria Georgescu a fost omul care m-a ambiționat, m-a făcut să ies de multe ori din zona de confort pentru a arăta că pot. Cu perfecționismul,  ideile și sfaturile, cu capacitatea de a scoate din oameni talente pe care nici nu bănuiau că le-ar putea avea vreodată, reușește să te motiveze și să modeleze oamenii. De pildă, dumneaei m-a îndrumat către aparițiile media pentru reprezentarea brandului Sophia, deși oricât de mult mi-am dorit să îmi dezvolt cariera, nu mi-aș fi imaginat că aș fi potrivită pentru acest lucru. Investește timp în oameni, îi descoperă și motivează! Mai apoi, de la domnul Cristian Georgescu am învățat ce înseamnă eficiența, organizarea și cum poate o ședință de 30 minute să rezolve toate blocajele și… să îți încingă creierul la propriu. Și, nu în ultimul rând, Alice, graficianul nostru, care are întipărit în minte întregul manual de identitate vizuală a brandului Sophia! 😊) La Sophia suntem o mare familie, inclusiv cu proprietarii francizelor, iar discuțiile cu fiecare coleg în parte aduc ceva constructiv. Deși suntem 90 de angajați și 70% sunt în Iași, îi știu pe fiecare în parte și nu cred că există vreun coleg căruia să nu-i fi făcut măcar un training despre sistemul ERP.

Unde te vezi peste cinci ani?

Tot în marketing, coordonând oameni, însă și cu studiile de doctorat finalizate, bineînțeles! 😊)

Care sunt produsele Sophia pe care visezi să le ai în casa ta și de ce?

O întrebare grea atunci când ai în minte toate cataloagele Sophia. Îmi place mult colecția de lenjerii lansată prin interpretarea unor colecții de draperii Sophia. Am în minte momentul în care am lucrat cu designerii Sophia și cu departamentul de achiziții pentru lansarea ei… Am acasă lenjeria Toile de Jouy, bej, însă ador și Saint Lucia, verde. Este savuroasă!

Care consideri că este marele atu al firmei pentru care lucrezi?

Marele atu al companiei Sophia este dezvoltarea rețelei de magazine la nivel național și internațional, în calitate de francizor unic în România în decorațiuni interioare. Anul trecut am deschis franciza din Miami, Florida iar anul acesta… nu dau din casă încă, rămâneți aproape pe canalele noastre de Social Media pentru că avem multe proiecte de împărtășit! 😉

Gândește intuitiv și creativ, fii curios și cultivă-ți ochii.  Aprofundează stilurile industriale sau contemporane. Trebuie să studiezi, să înveți baza cheie a stilului și să sari la altul, mediteranean, boem, minimalist, baroc sau scandinav, să-ți hrănești creierul cu referințe istorice, fotografii atrăgătoare din fiecare decor pe care designerii Sophia îl realizează în fiecare casă și să construiești un criteriu personal.  

Urmărește tendințele și colecțiile Sophia care pot fi și în casa ta!

No Comments Yet

Comments are closed

FOLLOW US ON